Акбар Джелал-ад-дін (1542–1605) – онук Бабура, завоював величезні території Північної і Центральної Індії та Афганістану; правив імперією Великих Моголів із 1556 р. Здійснив низку реформ, які сприяли зміцненню держави.
Мета реформ. Зміцнити владу Великого Могола, згуртувати роздроблену й охоплену чварами країну.
Не допустити виникнення війни між індусами та мусульманами і встановити у країні «загальний мир» («сольх-і-кулл»).
Адміністративна реформа. Уся влада в країні зосереджувалася в руках шах-ін-шаха, який правив за допомогою чотирьох міністрів: голови військового відомства, голови відомства податків і фінансів, головного чиновника, який керував майстернями і складами, голови духовного і судового управління. Держава поділялася на 15 округів, які очолювали призначені шахом еміри.
Податкова реформа. В усій Індії було запроваджено однакову міру земельних наділів і здійснено обмір усіх оброблюваних земель. Податки встановлювалися відповідно до кількості й родючості землі. Натуральні податки було замінено на грошові. Вони дорівнювали вартості 1/3 врожаю з розрахунку середньої ціни на сільськогосподарську продукцію за останні 20 років.
Земельна реформа. Здійснено спробу ліквідувати джагіри – військові лени, які надавалися шахом за умови несення військової служби в його армії. Замість цього повинен був сплачуватися поземельний податок до казни шаха. Проте незадоволення колишніх джагірдарів і зловживання при збиранні поземельного податку примусили Акбара повернутися до системи джагірів.
Військова реформа. Армію було поділено на дві великі частини:
• Постійне наймане військо, одна частина якого перебувала при дворі шаха, а друга – в округах із метою утримання в покорі князів-раджів і губернаторів-емірів.
• Військо раджапутів («синів раджів») – ополчення, яке за вимогою шаха виставляли індійські раджі. Утримувалося раджами за рахунок коштів, які вони отримували від шаха.
Релігійна реформа. 1580 р. – Акбар проголосив створення «божественної віри» («дін-і-ілахі») – нової релігії, яка поєднувала основні моральні принципи різних віросповідань. За наказом шаха індуси, яких примусили прийняти іслам, мали право повернутися до батьківської віри. Було ліквідовано спеціальний податок для індусів-паломників і звільнено індусів від сплати джізії – особливого подушного податку для немусульман. Для дискусій індусів, буддистів, мусульман, іудеїв та християн за розпорядженням Акбара спорудили спеціальний молитовний будинок.
Наслідки реформ.Подолання політичної роздробленості й створення централізованої системи управління державою Великих Моголів.
Подолання багатьох суспільних суперечностей запровадженням поміркованих податків і принципу віротерпимості до представників різних релігій.