Річка Амазонка — одна з найзначніших водних артерій планети. Вона містить більше прісної води за обсягом, ніж будь-яка інша річка, є домом для найбільшого у світі виду річкових дельфінів, а також містить сотні видів риб! Крім цього, Амазонка — одне з найнебезпечніших диких місць. Перетнути її — велика авантюра, чому ж досі ніхто не збудував міст через річку?
Амазонка протікає через три країни (Перу, Колумбію та Бразилію) і, за даними Всесвітнього фонду дикої природи (WWF), біля басейну річки проживає понад 30 мільйонів людей. Невже їм не потрібні мости?
Аномалія Амазонки
У Каїрі налічується близько дев'яти мостів, перекинутих через Ніл. А через Янцзи, головну річку Азії, за останні 30 років було збудовано понад 100 мостів. У той час як на європейському Дунаї, що за довжиною становить близько третини Амазонки, налічується 133 мостові переходи. Що не так із Амазонкою?
Фахівці відповідають так: «Нема достатньо гострої потреби». Справа в тому, що Амазонка протягом більшої частини своєї протяжності 6 920 кілометрів проходить через малонаселені райони, а це означає, що тут дуже мало великих доріг, до яких можна було б приєднати якийсь міст. А в містах та селищах, що межують з річкою, човни та пороми є загальноприйнятим засобом переміщення товарів та людей з берега на берег. Тому немає реальної необхідності у будівництві мостів, крім як для того, щоб поїздки були трохи швидшими та безпечнішими.
Однак, крім цього, Амазонка далека від ідеального місця для будь-якого будівництва. Тут дуже багато боліт та м'якого ґрунту. Для будівництва були потрібні дуже глибокі фундаменти, для яких потрібні значні фінансові вкладення. На річку також сильно впливають сезонні коливання, що додає додаткового рівня складності. Наприклад, у сухий сезон — з червня по листопад — середня ширина Амазонки становить від (3,2-9,7 км, тоді як у сезон дощів — з грудня по квітень — ширина річки може досягати 48 км, а рівень води може бути на 15 метрів вище, ніж у сухий сезон.