Просування сайту – важливий етап розвитку будь-якого веб-ресурсу, без якого важко популяризувати його серед потенційних користувачів. Якщо у вас немає достатньої кількості коштів, щоб найняти спеціалістів, які допоможуть у просуванні сайту, або ж ви хочете самостійно розкрутити власний проект, тоді вам допоможе наша інструкція, яку ми підготували за підтримки студії пошукового маркетингу «EMBO»: https://embo.com.ua/. У ній ми покроково розповіли, що входить у просування сайту та впливає на його ранжування в інтернеті, поетапно описали основні способи розкручування, наголосили на недоліках та перевагах кожного методу.
Для чого потрібно просувати та розкручувати сайт в інтернеті
Організувати свій бізнес і створити для нього сайт в інтернеті цього недостатньо. Такий веб-ресурс не залучатиме потенційних клієнтів, а значить і не приноситиме прибуток. Тому необхідно займатися його просуванням в інтернет-просторі.
Розкрутка в мережі допоможе розповісти про компанію широкій аудиторії та дозволить знайти нових покупців. При ефективній роботі веб-ресурс вийде до ТОП-видачі за пошуковими запитами, що збільшить охоплення та трафік. Завдяки цьому ваша компанія стане конкурентоспроможною та зможе завоювати довіру клієнтів.
Від просування сайту не потрібно чекати на моментальний ефект. Це комплексна робота, що включає організаційні, технічні та аналітичні заходи, перші результати яких можна оцінити тільки через 3-4 місяці. Бувають випадки, коли вдається досягти стрімкого успіху, але це швидше виняток із правил. Розкрутка сайту – тривалий процес. Він вимагає глибокого аналізу, постійної комунікації з цільовою аудиторією та щоденного моніторингу конкурентів.
Самостійне просування: плюси та мінуси
До плюсів самостійного просування належать:
- одне з найдешевших джерел залучення клієнтів;
- оптимізація сайту позитивно впливає на його конверсію та інші джерела трафіку;
- навіть зупинивши роботу, результат просування збережеться тривалий час.
Мінуси цього методу самостійного просування:
- найчастіше перших значних результатів варто чекати тривалий час (прискорити процес, не нашкодивши проекту, практично неможливо);
- незважаючи на те, що це одне з найдешевших джерел залучення клієнтів, все одно іноді потребує великих фінансових інвестицій;
- залежність від пошукових систем (зміни алгоритмів можуть призвести до різкого зниження відвідувачів);
- складно проводити роботи самостійно – доведеться шукати підрядників, а також повністю контролювати роботи: тобто платити гроші, і включатися до робочого процесу;
- часто трудомістко – потрібно проводити великий обсяг робіт.
Відразу скажемо, що для самостійного просування сайту потрібна достатня кількість часу та певні навички, які доведеться опанувати. Щоб повноцінно заглибитись у SEO-процес, для початку вивчіть основні терміни та правила пошукової оптимізації – так ви зможете більш ефективно скористатися нашим чек-листом.
Чек лист для самостійного SEO сайту
Використовуючи наш покроковий план, ви зможете розробити стратегію просування вашого порталу та налагодити ефективну взаємодію з аудиторією. Ми спеціально не публікуємо в чек-листі надто детальну інформацію щодо кожного пункту, оскільки ці дані за необхідності можна легко знайти в інтернеті.
Налаштування систем аналітики
На сайті має бути:
- Встановлений лічильник Google Analytics.
- В Google Analytics налаштовані цілі (конверсії), які будуть визначати ефективність просування (кількість переглядів, кількість замовлень, кількість заповнених форм тощо).
- Встановлений і налаштований Google Tag Manager.
- Налаштовано Google Search Console.
Індексація сторінок у пошукових системах
- Перевірте індексацію сайту у Google.
- В індексі пошукових систем не повинно бути копій сайту (наприклад, варто перевірити, чи закриті від індексації тестові домени).
- Серед виключених з індексу сторінок не повинно бути сторінок, які Ви плануєте просувати.
- В індексі пошукових систем та на сайті не повинно бути дублів сторінок.
Технічні фактори
- Перевірте налаштування файлу robots.txt.
- Перевірте налаштування файлу sitemap.xml (XML карта сайту).
- Перевірте налаштування канонічних сторінок.
- Перевірте налаштування сторінок пагінації.
- На сайті, що просувається, не повинно бути битих посилань.
- На сайті, що просувається, повинні бути відсутні циклічні посилання.
- Не повинно бути зайвих редиректів.
- Перевірте чи коректно налаштовано кеш сайту.
- Мають бути налаштовані ЧПУ (людино-зрозумілі урли).
- В URL не повинно бути великих літер.
- Не повинно бути помилок сервера.
- Не повинно бути помилок верстки сайту.
- На сайті має бути впроваджена мікророзмітка.
- На сайті має бути впроваджена Open Graph розмітка.
- Швидкість завантаження сайту має бути високою (можна перевірити сервісом Page Speed Insight).
- Сайт повинен мати адаптивний дизайн, мобільну версію чи динамічну верстку.
- На сайті повинен використовуватись атрибут rel=alternate, що вказує на відповідну мобільну версію сторінки.
- Сайт повинен коректно відображатись у різних браузерах.
Внутрішня оптимізація сайту
- Перевірте оптимізацію Title – він обов'язково має бути унікальним для кожної сторінки, 12 слів або 140 символів, основні ключі потрібно винести на початок.
- Перевірте оптимізацію мета-тегу Description – довжина 60-200 символів.
- Перевірте оптимізацію заголовків H1, H2, H3 (важливо дотримуватися чіткої ієрархії заголовків в межах сторінки).
- Розподіл ваги на користь важливих сторінок.
- Перевірте, чи немає на сайті так званих висячих вузлів. «Висячі вузли» – це посилання, через які статична вага витікає в нікуди, наприклад, кнопки лідогенерації, активні кнопки для зв'язку, посилання на документи, що не просуваються, і pdf-файли).
- На сайті мають бути реалізовані «хлібні крихти» (рядок навігації, який вказує на ієрархію поточної сторінки).
- На сайті має бути коректно зроблено внутрішню перелінковку контенту.
- На сайті не повинно бути прихованого тексту.
- Перевірте назви зображень на сайті – ім'я файлу має бути осмисленим і відповідати змісту картинки (наприклад, obrobka_fasadu.jpg, а не 1111.jpg).
- У зображень мають бути заповнені атрибути alt та title, які не пвинні дублюватися.
- На всіх сторінках сайту з протоколом HTTPS весь контент повинен передаватися лише за протоколом HTTPS.
Семантичне ядро та ключові слова
- Ключові запити мають бути зібрані із різних джерел.
- Повинні бути зібрані зібрані підказки в Google.
- Повинні бути зібрані враховані синоніми LSI-слова, частотні жаргонні вирази, помилки, скорочення або можливі варіанти назв.
- Семантичне ядро сайту має бути завжди актуальним (його періодично, не рідше раз на рік) потрібно оновлювати.
- Із семантичного ядра мають бути виключені нецільові запити.
- Обов'язково має бути проведена кластеризація семантичного ядра – розмежування слів, які мають просуватися на окремих сторінках.
- Всі ключові запити мають бути поділені на інформаційні та комерційні, які теж варто просувати на окремих посадкових сторінках.
Комерційні фактори оптимізації
- Опублікуйте на сайті інформацію про компанію.
- Додайте відомості про доставку та оплату.
- Не забудьте про клієнтську підтримку.
- Розмістіть дані про гарантійний термін та повернення товару.
- Не варто зазначати на сайті рекламу сторонніх веб-ресурсів.
- Розкажіть про акції та знижки.
- Також можна додати інформацію про можливість придбання товару в кредит.
- Можливість перейти в кошик має бути з будь-якої сторінки.
- Розмістіть юридичні реквізити (ІПН/КПП/ОГРН).
- Опублікуйте ліцензії та сертифікати.
- Відкрийте доступ до реєстрації користувачів через соціальні мережі.
- Обов'язково наявність https-протоколу (підписаного SSL-сертифіката).
- Для мультирегіональних сайтів потрібна опція «Вибрати місто».
- Контактна електронна пошта має бути на власному домені.
Оптимізація картки товару для інтернет-магазину
Що має бути у картці товару:
- інформація про ціну та оплату;
- інформація про наявність/статус товару;
- інформація про терміни та вартість доставки товару;
- докладний текстовий опис товару;
- питання-відповідь про товар;
- технічні характеристики товару;
- відгуки та оцінки;
- фотографії;
- відео (хороша можливість унікалізації картки товару, якщо немає унікальних описів);
- різноманітність варіантів заявок (кошик + швидке замовлення);
- інформація про бренд чи виробника;
- можливість додати кожен товар у вибране або поділитися ним у соцмережах.
Зовнішні фактори оптимізації сайту
- На сайт мають бути посилання з інших сайтів.
- Кількість і якість посилань має бути не гіршою, ніж у конкурентів.
- Всі посилання можна знайти в інструментах для веб-майстрів (усі посилання повинні бачити пошукові системи).
- Сторінки, з яких є посилання на ваш сайт, мають бути проіндексовані пошуковими системами.
- В анкор-листі повинен бути відсутнім спам.
- Не можна використовувати посилання із сайтів заборонених тематик або з підозрілими анкорами.
- Посилання з інших сайтів не повинні вести на неіснуючі сторінки.
- Користуйтесь безкоштовними способами отримання посилань.
- Користуйтеся соціальними сигналами та крауд-маркетингом.
- Мають бути згадки бренду в інтернеті.
- Уникайте «лінкопомийок» та прихованих посилань на сайті.
- Уникайте посилань з АГС-сайтів та явних SEO-посилань.
Поведінкові фактори
Проаналізуйте поведінкові фактори, до яких належать:
- відмови;
- глибину перегляду сайту (кількість сторінок, відвіданих користувачем за сеанс);
- час, проведений на сайті;
- CTR на пошуку;
- повернення на пошук та повернення на сайт з пошуку;
- шеринги у соціальні мережі.
Проведіть роботу над покращенням поведінкових факторів:
- час, який на сайті проводять користувачі, має бути не меншим, ніж у конкурентів;
- визначте точки входу з високим показником відмов за цільовими запитами, проаналізуйте їх та спробуйте знайти причину поганих показників;
- основні блоки інформації варто розмістити на звичних місцях;
- сайт потрібно адаптувати під мобільні пристрої;
- сніпети повинні бути привабливими;
- сторінки входу мають відповідати запиту;
- шрифти повинні легко читати.
Сподіваємось, що цей список допоможе вам на початковому етапі просування вашого сайту. Ви зможете самостійно розібратися з основами та запустити розкручування веб-ресурсу. Але варто помітити, що сьогодні існує безліч варіантів просування, в яких складно розібратися поодинці і потрібні спеціальні навички, тому за більш глибоким та повним просуванням сайту краще звертатися до професіоналів.