В Україні за останнього часу значно збільшився попит на електросамокати та кікшеринги. Будь-які зміни відбуваються поступово. Коли в містах вперше з'явилися автомобілі, то спочатку для них не було місця, але потім ми навчилися регулювати рух, паркування та взагалі їхню присутність у міському середовищі. Нині електросамокати повторюють їхню долю. Вони явно корисні місту: у 65% поїздок по місту в якості транспорту використовують саме едектросамокат.
Ба навіть більше: разом із ростом популярності поступово з'являється все більше різноманітних модифікацій цього двоколісного транспорту. Наразі вулицями можна зустріти навіть самокати з сидінням, як, до прикладу, модель maraton scooter tesla 5000 з 10" колесами, LED підсвічуванням з обох боків деки та електродвигуном потужністю 36V.
В цій статті редакція журналу «Discover» підготувала поради як безпечно їздити на електросамокатах, щоб не наражати на небезпеку ні себе, ні інших учасників дорожнього руху.
Не їздити тротуарами
Правила дорожнього руху — одне з найгостріших питань навколо електросамокатів.
У редакції ПДР, що діє, є два терміни, які можуть застосовуватися до електросамокатів: велосипед і мопед. Наші електросамокати не є механічними транспортними засобами з ПДР, оскільки рухаються не двигуном: потрібно відштовхнутися ногою, щоб він запрацював. Отже, електросамокат – це еквівалент велосипеда, і для його водія діють такі ж правила, як і для велосипедиста.
Головне місце руху електросамокату — велодоріжка. Якщо її немає, то можна їхати правим краєм проїжджої частини або узбіччя. Пересування тротуарами допустиме лише у випадках, коли обидва варіанти не підходять. Важливо слідувати сигналам світлофора, знакам та розмітці та пересуватися так, щоб не створювати небезпеки для руху та не завдавати шкоди.
Самокати кікшерингів системно обмежені швидкістю 20-25 км/год. У чинних правил дорожнього руху все, що їде швидше — це «мопед», якому не можна на велодоріжку, а водію якого потрібні права.
Знижувати швидкість на складних ділянках дороги
Потрібно обов'язково скидати швидкість, коли є перетин з іншою дорогою. Наприклад, при виїзді з двору важливо дивитися на всі боки. І ніколи не виїжджати у потік автомобілів.
Важливо пам'ятати, що самокат швидко розганяється. Потрібно їздити на ньому потрібно плавно, не ставитись до швидкості легковажно і не змінювати напрямок руху раптово. Перш ніж зробити маневр, переконайтеся, що вас побачили і ваші наміри зрозуміли.
На пішохідних переходах, нерівних поверхнях та в натовпі самокат варто вести в руках
Закладати стрімкі віражі між пішоходами — спокуслива, але погана ідея. Краще ведіть самокат в руках, якщо перебуваєте у щільному натовпі.
На самокат водій машини може не встигнути зреагувати, тому переходьте з ним через перехід пішки — водієві буде простіше вас пропустити.
На нерівних поверхнях самокат стає погано керованим і може перевернутися, якщо потрапить колесом у ямку чи тріщину. Тому на таких ділянках дороги теж рекомендуємо спішитись.
Дотримуватись правил користування
Легкі травми, як правило, пов'язані з неуважністю (наприклад, коли водій не помітив бордюр) та поїздками вдвох. Тяжкі — з виїздом на пішохідний перехід та грубими порушеннями (наприклад, виїзд у потік машин).
Для безпечного пересування на електросамокаті потрібно поставити обидві ноги на платформу, тому що так зручніше тримати баланс: одна трохи попереду, друга ззаду. Не виконуйте трюки на електросамокатах (поїздки на одній нозі теж рахуються). А також потрібно завжди тримати кермо двома руками, тому що на ньому знаходиться гальмо.
Самокатом може користуватися лише повнолітня особа у тверезому стані. Не передавайте керування самокатом дітям — вони надто великі для них і є ризик, що вони не впораються з керуванням. Не можна брати пасажирів на самокат. Будь-якого віку та ваги. Поїздки вдвох — найнебезпечніший спосіб використовувати електросамокат.
Не перевищувати швидкість 15 км/год у людних місцях
Оптимальна швидкість пересування містом — 20 км/год. Як правило, електросамокати не дозволяють розганятися швидше за 20–25 км/год. На вулицях та в парках з великим пішохідним трафіком чимало операторів на рівні програмного забезпечення обмежує швидкість самокатів до 10–15 км/год. Знижувати швидкість у пішохідних зонах важливо для безпеки як самих користувачів електросамокатів, так і пішоходів. Цю швидкість можна порівняти зі швидкістю людини, що біжить, тому робить рух комфортним для всіх учасників руху.