Сьогодні таксі є у більшості, якщо не у всіх країнах світу. Цікаво, що одними з найбільш ввічливими вважаються японські таксисти. Вони відомі своєю надзвичайною пунктуальністю та ввічливістю з пасажирами. Працюють вони виключно у білих рукавичках, на підголівниках своїх машин щодня змінюють мереживні серветки. Японський водій під час руху ніколи не розмовляє з пасажиром, він лише керує автомобілем.
У деяких містах таксі – це не тільки зручний вид транспорту, а й візитна картка. Так, у Лондоні таксі традиційно фарбують у чорний колір, у Новій Зеландії – у зелений, а на островах Лантау – у синій, а Нью-Йорк задав стандарт жовтого автомобіля.
Все почалося з конних екіпажей
Слово «таксі» походить від французького «таксо», яке означає засіб, що використовується для перевезення пасажирів та вантажів, а також оплату проїзду. Історія таксі бере початок у Франції 18-го століття: саме там з'явилися кінні екіпажі «фіакри», названі так на честь святого Фіакра – біля його каплиці знаходився заїзд з цим транспортним засобом.
Наприкінці 19 століття технічний прогрес почав тіснити екіпажі з кіньми. На фіакрах встановили бензиновий двигун та важелі для керування. Поява лічильників (таксометрів) підвищило довіру до цього виду транспорту, оскільки легко розрахувати витрати на дорогу. Популярність екіпажів зростала.
Від коней до авто
У 1891 році німецький вчений Вільгельм Брюн винайшов перший таксометр, і ситуація змінилася. 1907 року на вулицях Лондона з'явилися перші автомобілі, обладнані таксометрами, їх почали називати таксомоторами, або просто таксі.
Оцінивши затребуваність цього виду транспорту, виробники налагодили випуск спеціальних машин, і французи вирвалися вперед – першою стала компанія Renault. Таксі відрізнялися кольором – щоб виділятися у загальному потоці руху – та конструкцією кузова. Перші «Рено» нагадували знамениті фіакри – пасажирська частина була схожа на закриту карету, а водій знаходився у відкритому дощі та вітрі передньої частини. Тому уніформою таксистів став довгий непромокаючий плащ і кашкет військового зразка. На щастя, невдовзі машини почали робити повністю закритими, у них з'явилася рухлива скляна перегородка, яка відокремлює водія від салону з пасажирами.
Виникнення таксі як служби
Якоїсь централізованої служби прийому замовлень та виклику таксі не було, автомобілі просто роз'їжджали містом і голосно сигналили. Роком народження таксі як регулярного сервісу вважається 1907-го. Саме тоді приблизно одночасно в США та Англії з'явилися рекламні оголошення візників з таксою за проїзд за угодою.
У Нью-Йорку перше міське таксі вийшло лінію 13 серпня 1907 року. Розвитку таксі на вулицях США значною мірою посприяла мафія, яка володіла більшістю таксопарків і була зацікавлена у їхньому рості. Так, у роки сухого закону не було надійнішого транспорту для доставки забороненого спиртного. У машинах перевозили величезну кількість алкоголю, але поліція навіть не підозрювала про це.